W naszej dotychczasowej pracy z obiektami o różnym standardzie zauważyliśmy, że często od pomysłu na zmianę ważniejszy może plan na jej wprowadzenie w życie. Realizowaliśmy dla właścicieli obiektów w całej Polsce bardzo ciekawe projekty szkoleniowo-doradcze, do których przygotowywaliśmy się niejednokrotnie miesiącami. Miały one różne cele – od zwiększenia kompetencji zespołów, przez wzrost sprzedaży w różnych działach, po budowanie systemów motywacyjnych od podstaw. Prawie każda usługa, którą prowadzimy miała docelowo prowadzić do jakiejś zmiany. Ku zaskoczeniu samych inwestorów, wprowadzenie ich w życie okazywało się łatwe głównie w teorii. Jak więc zaplanować cały proces tak, by miał szansę na realizację w całości?
Przede wszystkim – planuj
Zanim zadasz sobie trud zamówienia szkolenia czy usługi doradczej, przemyśl dobrze co chcesz osiągnąć. Brzmi prosto, ale w praktyce planowanie jest czasochłonne i często wieloetapowe. Pomyśl np. co może być przyczyną gdy coraz częściej goście skarżą się na różne aspekty pobytu w obiekcie i nie chcą do niego wracać. Czy Twoją pierwszą myślą byłoby przeszkolenie recepcji z zasad obsługi gości? A może lepszym rozwiązaniem byłoby przeanalizowanie tego, co komunikujesz (obiecujesz) gościom przy rezerwacji i skupienie się na zwiększeniu kompetencji w tym zakresie, by nie byli rozczarowani po przyjeździe? A co, jeśli Twój zespół jest po prostu przeciążony lub musi nauczyć się lepiej organizować pracę? Powodów może być mnóstwo i nie musisz potrafić samodzielnie ich diagnozować. Pozwól nam pomóc i zaplanować to za Ciebie – zbadamy, czego naprawdę potrzebujesz, by zrealizować konkretne cele i ułożymy możliwy do zrealizowania plan.
Wspieraj
Zastanów się, jak możesz wesprzeć pracowników w tym, by wykorzystywali zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce. Zwykle pomocne są checklisty, baza wiedzy czy inne przydatne narzędzia. Z nami nie musisz się martwić skutecznością – zaplanujemy dodatkowe elementy, które urealnią wdrożenie nowych zasad.
Obserwuj i koryguj
By zmiana się zadziała, konieczne jest jej monitorowanie i reagowanie. Jeśli coś nie działa, jak powinno to być może trzeba to skorygować.