Gdy widzisz osobę, która wykonuje pracę szukasz powodu, żeby ponarzekać, że nie jest dość dokładna i wytknąć jej błąd, dzięki temu Twoja obecność w firmie kojarzy się z niezadowoleniem, narzekaniem i marudzeniem.
A to wszystko z „dobrego serca” , albo dlatego, że: „przecież nie będę udawał, że jest dobrze”, albo czasem „no bo krew wnie zalewa jak widzę, że coś jest zrobione niedokładnie”.
Niestety nadmiar negatywnych opinii i nie dostrzeganiem pozytywów w innej sytacji, może zniechęcić do Ciebie ludzi w zespole.
Zadaj sobie pytanie:
Czy chcesz mieć rację, czy dobrą relację?
Gdy postawisz na to drugie – ludzie zaczną za Tobą podążać, gdy nauczysz ich poprawnego wykonywania pracy, pomimo błędów, jakie popełniają.
Budowanie relacji, to jeden z poziomów rozwoju przywódcy.