Wybuchasz gniewem przed pracownikami okazując brak kontroli emocjonalnej – w sumie nie wiedzą co wyprowadziło cię z równowagi, bo sam/sama tego nie wiesz.
Kontrola emocjonalna to cenna umiejętność, związana z samoświadomością. Co nas irytuje? Najczęściej irytuje nas to, nad czym sami mamy problemy, lub gdy działanie innych narusza nasze wartości i zasady „bez których nie da się funkcjonować”.
Wkurza nas też, gdy:
nie potrafimy postawić granic,
gdy sobie sami z czymś nie radzimy,
gdy nie potrafimy zaufać,
albo boimy się że zostaniemy z czymś sami.
Popatrz skąd się bierze Twoje wkurzenie na innych. .
Pracownik potrzebuje opanowanego przełożonego, który potrafi wskazać przyczyny błędu i podpowie jak go unikać kolejnym razem.
W kontroli emocjonalnej pomoże:
stosowanie technik mindfulness,
medytacja,
aktywność fizyczna
uważność
komunikowanie swoich potrzeb, emocji I próśb
uczenie się precyzyjnej komunikacji bez przemocy słownej
dawanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej pracownikom
praca nad zmianami swoich przekonań
praca nad zachowaniami, wynikającymi z Twojej osobowości.